Abstract:
The woman, as drafted and portrayed by many Arab creators, refers to herideal image closest to the angelic being in which there are many highness, imagination, sacrifice and noble emotions where the woman appears affectionate, soft, gentle, angelic in nature, as if she was worshiped, offerings should be presented as a clearly false image. For women as drafted by many writers
Where the cunning woman, or the second perfect picture
Women in modern Arab society suffer a lot of alienation. "It is moving today from the era of weak, subjugated and subjugated subordination. To the era of strong and creative subordination. It is at a loss and crisis about mixing the roles in which it was placed. It is required that it use the weapons of liberation and the force used by men, so that it learns, works, independence and protects itself, that is, the woman in Modern Arab society has had three phases of sensory maturity, educational maturity, and economic maturity, and this made them similar to men, yet it is expected that they are subordinate to their husband and their obedience, (and submit to his desires) "as Marwa Farouk drew in the full bags play.
عبده, أنعام جمال الدين, عطية, ا.د/ حسن محمود, & عبدالصادق, ا.م .د/ شيماء فتحي عبدالصادق. (2020). دلالات توظيف صورة المرأة في المسرح مسرحية الأكياس الممتلئة "لمروه فاروق" أنموذجًا. مجلة دراسات وبحوث التربية النوعية, 6(2), 315-330. doi: 10.21608/jsezu.2020.236982
MLA
أنعام جمال الدين عبده; ا.د/ حسن محمود عطية; ا.م .د/ شيماء فتحي عبدالصادق عبدالصادق. "دلالات توظيف صورة المرأة في المسرح مسرحية الأكياس الممتلئة "لمروه فاروق" أنموذجًا", مجلة دراسات وبحوث التربية النوعية, 6, 2, 2020, 315-330. doi: 10.21608/jsezu.2020.236982
HARVARD
عبده, أنعام جمال الدين, عطية, ا.د/ حسن محمود, عبدالصادق, ا.م .د/ شيماء فتحي عبدالصادق. (2020). 'دلالات توظيف صورة المرأة في المسرح مسرحية الأكياس الممتلئة "لمروه فاروق" أنموذجًا', مجلة دراسات وبحوث التربية النوعية, 6(2), pp. 315-330. doi: 10.21608/jsezu.2020.236982
VANCOUVER
عبده, أنعام جمال الدين, عطية, ا.د/ حسن محمود, عبدالصادق, ا.م .د/ شيماء فتحي عبدالصادق. دلالات توظيف صورة المرأة في المسرح مسرحية الأكياس الممتلئة "لمروه فاروق" أنموذجًا. مجلة دراسات وبحوث التربية النوعية, 2020; 6(2): 315-330. doi: 10.21608/jsezu.2020.236982